Anak burung

Tiga hari lepas, seekor anak burung mengicau2 di depan pintu rumah. Dia terbang tak berapa lepas. So aku pun bagi la makan.

Memang kena suap macam mak2 burung bagi makan anak dia. Mula-mula campak makanan kat bawah ingat dia nak patuk macam ayam, tapi sebab anak burung, dia masih lagi nak bantuan kot.

Balik kerja masih lagi bertenggek kat pintu tu. Bagi makan seround lagi. Tapi by this time dia dah pandai menyudu air kat bawah tu. Lepas tu agaknya sayap dia dah kuat kembali, baru lah dia terbang pergi tanpa memberitahu, hanya sekadar meninggalkan memori…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *